Advances in cognitive behavioral science have enhanced the understanding and development of both internal and external company risk communications. The gold standard for risk communication is to ensure that normative analysis identifying the information most relevant to the specific choices facing recipients has been conducted prior to any communication effort. It is all too often that this standard is not met, and particularly within private sector organizations. Communication specialists within organizations are primarily tasked with information delivery, and do not have the resources or expertise to carry out the necessary risk perception research needed to ensure that communications are even being interpreted as intended,much less resulting in desirable decision-making and behavioral outcomes.
Simply conveying information without thoughtful analysis of content can not only waste a recipient’s time, but also does not take into consideration the adverse outcomes of releasing a risk communication prior to thorough testing. Untested risk communications can create confusion, provoke conflict and cause undue alarm or complacency. Fischhoff states, “One should no more release untested communications than untested pharmaceuticals.” Cognitive behavioral science suggests that effective communication is a thoughtful and complex process that first requires understanding howdifferent audiences perceive themessage, andwhat the fundamental drivers are for altering behaviors for individual and industry-wide benefit.
It is well established that perceptions of risk are not strictly derived from base-rate statistics of the actual probability of a risk occurring, but rather involve additional value-based factors that are not traditionally included in risk assessments. One example of such a factor is trust and the role it plays in shaping perceived levels of risk severity. It has long been established that a failure to manage trust results in a failure to manage risk. Mapping perceptions has the potential to uncover and manage previously overlooked value-based judgments, such as trust, that have been established to be of consequence in how communications are processed and interpreted.
Copyright: | © Lexxion Verlagsgesellschaft mbH | |
Quelle: | Issue 02/2014 (Juni 2014) | |
Seiten: | 4 | |
Preis inkl. MwSt.: | € 41,65 | |
Autor: | PH.D. Sweta Chakraborty | |
Artikel weiterleiten | In den Warenkorb legen | Artikel kommentieren |
Die Einführung eines nationalen Vergiftungsregisters
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (4/2023)
Ziele, Chancen und Rahmenbedingungen
Die Relevanz derVergiftungsberatung hat auch auf europäischer Ebene im Laufe der Jahre mehr und mehr an Bedeutung gewonnen. Die Aufgabe der Entgegennahme der Mitteilungen über den Inhalt der Rezepturen und Weiterleitung an die Giftinformationszentren ist bereits seit 2008 in
der Verordnung (EU) Nr. 1272/20081 (CLP-Verordnung) angelegt. Seit 2019 sind einheitliche Vorgaben in Kraft, nach denen die Hersteller und Importeure von gefährlichen Gemischen den Inhalt der Rezepturen gefährlicher Gemische
mitzuteilen haben, damit diese für die Vergiftungsberatung genutztwerden können.
Die britische Tree Preservation Order als Vorbild für das deutsche Baumschutzrecht?
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (3/2023)
Bei der Bewältigung der Folgen des Klimawandels kommt Bäumen als Kohlenstoffspeicher eine zentrale Bedeutung zu, da sie durch ihre Photosyntheseleistung Kohlenstoff-
Emissionen binden. Nach den Ergebnissen der von der Bundesregierung in Auftrag gegebenen Kohlenstoffinventur waren 2017 in den deutschen Wäldern 1.264 Mio. Tonnen Kohlenstoffgebunden. Da der deutsche Wald jährlich mehr Kohlenstoff bindet, als er freigibt, trägt er maßgeblich zur Bewältigung der Kohlenstoffdioxidbelastung bei.
Ethanol as a Developmental Toxicant
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (10/2022)
Do the Available Data Meet the Formal Requirements for the Hazard
Classification under EU Law?
Vorstellung der neuen Arbeitgeber Marke aha
© ASK-EU (7/2022)
1. Zielsetzung
2. Leitmotiv
3. Umsetzung - Vorstellung der neuen Arbeitgebermarke
4. Kommunikationsmaßnahmen
Muss eine Kommune wirtschaftlich sein?
© ASK-EU (7/2022)
Betrachtung nur bezogen auf die Aufgabenerfüllung bei Abfallwirtschaft, Stadtreinigung und Winterdienst